LoginSignup

This article is a Private article. Only a writer and users who know the URL can access it.
Please change open range to public in publish setting if you want to share this article with other users.

フロッガー風ゲームの作り方 ~川の渡り方~

Last updated at Posted at 2023-11-30

FroggerBackGround.GIF

1.Hierarchy → 2D Object → Sprites → Square で、オブジェクトを作成
2.Transform Position X:0 Y:3 Z:0 Scale X:10.5 Y:5 Z:1 に変更
3.Sprite Renderer Color rgba(0,0,255,255) 及び Order in Layer -5 に変更
4.Box Collider 2D を付ける
5.タグを River に変更

障害物(木)

※川にある茶色い動くオブジェクト
障害物及び木の項で作った Prefab したゲームオブジェクトを
川エリアの適当な大きさで配置する
大きさ(Transform Scale X)は、私の場合 2 とか 3 にしました。
※空のオブジェクトを作ってひとまとめにした方がわかりやすいと思います

使い方

下のInspectorの赤い線で囲ったObstacle Scriptsの
1.Direction で、方向(右から左及び左から右)を選択
2.Speedで速さを決める(0.0~5.0)
FroggerTree.GIF

次の項目

7.当たり判定

0

Register as a new user and use Qiita more conveniently

  1. You get articles that match your needs
  2. You can efficiently read back useful information
  3. You can use dark theme
What you can do with signing up